Strategii cele mai bune sloturi online

  1. Păcănele Gratis Fara Bani: True Blue este întotdeauna gata să-și ajute utilizatorii.
  2. Maxbet Rotiri Gratuite - William Hill a fost fondată în 1934 și este sinonim cu bookmaking în Regatul Unit.
  3. Jocuri Ca La Aparate Gypsy Moon: Iubitorii de benzi desenate și desene animate deopotrivă se vor bucura de acest spin furnizorii de distracție pe seria animat.

La jocuri de noroc

Fortuna Palace Casino No Deposit Bonus
Site-ul pentru RNGplay vorbește volume despre acest furnizor de software.
Jocuri Online 777
Dacă aliniați trei sau mai multe simboluri Bonus sau Monopoly Money Bonus pe role, veți declanșa runda de rotiri gratuite.
Este promisiunea noastră de mare asistență, de calitate și de neclintit de calitate care ne face confided în complice de peste 1,000 de organizații în mai mult de 80 de națiuni și autoritatea complice NBA, NFL, NHL, MLB, NASCAR, FIFA și UEFA.

Descarcare jocuri gratis cazinou fără depozit

Jocuri Ca La Aparate 77777
Desigur, Ovechkin nu este străin de acest premiu.
Păcănele Aparate
Jucătorii australieni vor trebui să găsească un răspuns la această întrebare de milioane de dolari.
Nitro Casino 50 Free Spins

Poziția Coaliției pentru Educație privind planurile-cadru pentru liceu – versiunea 2025

După un proces amplu de consultare publică și ani de stagnare curriculară, planurile-cadru pentru învățământul liceal sunt, în sfârșit, aproape de aprobarea oficială. Acest moment este semnificativ pentru sistemul de educație din România, marcând încheierea unei perioade de peste 25 ani în care învățământul liceal a funcționat pe o arhitectură curriculară învechită, construită în alt context social și economic. Federația “Coaliția pentru Educație” consideră publicarea acestor planuri-cadru un pas important înainte, oferind României un document oficial aplicabil și revizuibil, un punct de plecare clar pentru reforma curriculară după o lungă perioadă de ambiguitate.

Deși salutăm acest progres, recunoaștem că versiunea finală publicată este mai puțin curajoasă decât propunerea inițială și decât așteptările exprimate de o parte semnificativă a societății civile. Se menține o încărcare mare a trunchiului comun, iar riscul fragmentării orarului și al suprasolicitării elevilor persistă. De asemenea, introducerea unor discipline suplimentare reduce considerabil spațiul de alegere al elevilor și afectează principiul personalizării parcursului educațional. Unele principii fundamentale, precum echilibrul între flexibilitate și echitate sau rolul activ al elevului în propriul parcurs educațional, nu sunt pe deplin transpuse. Atragem atenția asupra faptului că inovații precum Curriculumul la Decizia Elevului din Oferta Școlii (CDEOȘ) de „Acomodare și învățare remedială” sau „Curriculum pentru aprofundare și inserție profesională” își vor găsi greu locul în orarele elevilor.

Un câștig important al acestui proces este introducerea explicită a unui traseu dedicat consilierii pentru carieră și specializării elevilor în ultimii doi ani de liceu, cu scopul de a-i sprijini în tranziția către studii superioare sau muncă. Această ancorare a parcursului educațional în realitatea economică și socială actuală este o direcție corectă, iar consolidarea consilierii vocaționale trebuie susținută prin programe, formare profesională și alocări bugetare dedicate.

Salutăm, de asemenea, includerea opțiunii de pilotare sistemică. Aceasta reprezintă un pas semnificativ către descentralizarea curriculară, un principiu susținut ferm de Coaliția pentru Educație de-a lungul ultimilor ani. Vedem în această deschidere o formă de echilibru funcțional: o variantă standard alături de o variantă pilot, care susține inițiativa și inovația în limitele cadrului legal. Este un punct de start ce poate fi îmbunătățit. Considerăm necesară clarificarea explicită a cadrului prin care această pilotare sistemică poate deveni coerentă, predictibilă și accesibilă pentru un număr semnificativ de școli care doresc să își asume o direcție alternativă, recunoscută oficial și evaluată în baza acelorași standarde de calitate. Este un pas către descentralizare și recunoașterea legitimității diversității în educație: școlile trebuie să aibă libertatea de a-și adapta parcursul curricular în funcție de context, resurse, comunitate și viziune.

Odată depășită etapa planurilor cadru, subliniem importanța constituirii rapide și a componenței grupurilor de lucru care vor elabora programele școlare. Calitatea acestora este esențială pentru reușita reformei, iar selecția experților trebuie să fie riguroasă, transparentă și bazată pe competență, experiență pedagogică și cunoașterea reală a practicii din licee. Programele nu trebuie să revină la o abordare axată strict pe conținut, ci să fie construite în jurul competențelor, valorilor și sensului învățării pentru fiecare elev, ținând cont de profilul absolventului. 

De aceea, atragem atenția asupra necesității integrării consistente în noile programe a tuturor competențelor-cheie, inclusiv cetățenie democratică, gândire critică, competențe digitale și de a învăța să înveți, având în vedere necesitatea de învăța  pe tot parcursul vieții. Susținem dezvoltarea de opționale relevante și accesibile tuturor elevilor în zona CDEOȘ, cu teme precum democrație și cetățenie, dezvoltare durabilă, etică digitală, consiliere în carieră și valori personale. Menționăm că, încă de la înființarea sa, în 2015, prin Manifestul său, Coaliția pentru Educație și-a exprimat susținerea pentru un curriculum flexibil, relevant pentru viața reală și interesele elevului, centrat pe competențe și valori. 

Momentul actual reprezintă un test de coerență sistemică și angajament din partea tuturor actorilor implicați. Este esențial ca procesul să continue cu aceeași transparență și deschidere către dialog, pentru ca reforma curriculară să nu rămână doar un exercițiu de formă, ci să se transforme într-un demers profund de modernizare a educației românești.

În acest spirit, Coaliția pentru Educație va urmări cu atenție implementarea efectivă a noilor planuri-cadru, a opțiunii de pilotare și sprijinul oferit tuturor liceelor, și, mai ales, modul în care vor fi construite noile programe școlare – adevărata măsură a calității reformei. Este important să fie realizate programe și, apoi, manuale care să răspundă nevoii de modernizare a disciplinelor tradiționale, de inter și transdisiplinaritate. 

În metodele de predare, în modul în care sunt construite experiențele de învățare se află șansa fiecărui elev de a avea parte de o educație relevantă și transformatoare și vom vedea dacă timpul alocat disciplinelor va însemna experiențe integrate de învățare, care construiesc caracter și dezvoltă competențe. Din acest punct de vedere, formarea profesorilor ca designeri de experiențe de învățare, nu doar transmițători de informații, este esențială. 

În final, reiterăm disponibilitatea Federației “Coaliției pentru Educație” de a contribui activ la următoarele etape ale procesului, inclusiv prin expertiză în pilotare, consiliere vocațională, elaborarea de programe și formare profesională.

Despre Federația “Coaliția pentru Educație”

Fondată în 2015, Coaliția pentru Educație reunește 20 de organizații neguvernamentale active în domeniu și susține dezvoltarea școlii în care fiecare vrea și poate să își împlinească potențialul. 

Website: www.coalitiaedu.ro

Imagine: freepik.com

Share and Enjoy !

0Shares
0 0

No Comments Yet.

Leave a comment