Raportul dezbaterilor Coaliției pentru Educație pe marginea noii legi a educației

 

Pentru că am dorit să venim în sprijinul tuturor actorilor din educație și să ascultăm puncte de vedere cât mai diverse, în perioada iulie-august 2022, am organizat la Coaliția pentru Educație trei dezbateri pe marginea noului proiect de lege a educației pentru învățământul preuniversitar, cu prilejului lansării în dezbatere publică de către Ministerul Educației a noilor proiecte de lege.

Cele trei dezbateri au avut ca teme: (1) profilul absolventului și examenul de bacalaureat,  (2) echitatea, alfabetizarea funcțională și grupurile vulnerabile, (3) ruta profesională în sistem tradițional și în sistem dual.

La aceste dezbateri au fost prezenți în  mod direct pe platforma online, pe lângă invitați și reprezentați ai Ministerului Educației, în total circa 150 de participanți (profesori, directori de școli, reprezentați ai mediului ONG, părinți, asociații patronale).

Ca propuneri de reformă, s-au evidențiat, între altele, simplificarea și flexibilizarea curriculum-ului național și implicarea unităților de învățământ în procese de cercetare și inovare curriculară, o mai bună finanțare prin finanțarea de bază a școlilor vulnerabile, incluziunea educațională nu doar a elevilor cu nevoi educaționale speciale, ci și a celor aflați în risc de sărăcie (adică 40% din copiii din România), crearea de sisteme de intervenție integrate pentru copiii vulnerabili, sprijinirea educației ante-preșcolare, scheme de sprijin pentru companiile care doresc să investească în învățământul profesional și profesional-dual, de exemplu prin includerea învățământului profesional pe lista măsurilor active de ocupare din România.

Raportul integral al acestor dezbateri, care conține principalele propuneri de reformă rezultate în urma celor trei dezbateri prin centralizarea contribuției tuturor participanților, este disponibil  mai jos sau poate fi descărcat aici.

Raport_dezbateri_Coalitia_pentru_Educatie_aug 2022

 

Share and Enjoy !

0Shares
0 0

No Comments Yet.

Leave a comment