Peste 100 de depoziții privind formarea inițială a profesorilor primite de Coaliția pentru Educație

Federația Coaliția pentru Educație a primit peste 100 de depoziții privind formarea inițială a cadrelor didactice, o treime dintre acestea fiind susținute în cadrul audierii publice organizate în data de 21 aprilie, la Biblioteca Națională a României din București. Reprezentanți ai mediului academic, instituții publice – Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, Administrația Prezidențială -, cadre didactice, organizații sindicale, organizații neguvernamentale și lideri de opinie au fost prezenți la întâlnire. Vocea liceenilor s-a auzit și ea în deschiderea întâlnirii. Toate punctele de vedere transmise pot fi consultate aici: www.coalitiaedu.eu/audiere-publica/opiniile-participantilor/.

Coalitie_AudierePublica-tineri

 Calitatea resurselor umane este o prioritate pentru noi și, de aceea, Coaliția pentru Educație a organizat această audiere publică, care a stârnit controverse și multă pasiune din partea celor prezenți. Mulțumim tuturor celor care s-au implicat și ne-au transmis punctele lor de vedere privind formarea inițială a profesorilor și, în special, celor care au făcut efortul de a fi prezenți la audierea publică din data de 21 aprilie”, a declarat Daniela Vișoianu, președinta Coaliției pentru Educație. “Am ales acest format de audiere publică, practicat la nivel internațional, pentru că încurajează toate părțile co-interesate să-și exprime punctele de vedere, într-un cadru sigur, deschis. O comisie, din care fac parte 10 experți, va analiza toate depozițiile transmise, le va sintetiza și va formula concluziile procesului de audiere într-un raport ce va fi lansat public în a doua jumătate a lunii iunie”, a adăugat reprezentanta Coaliției.

Daniela Visoianu_Audiere Publica

Tema abordată în cadrul dezbaterii a fost: “Masterat didactic sau modul psihopedagogic (I + II): ce tip de formare inițială va crește calitatea în sistemul de învățământ din România? Doriți să propuneți o altă opțiune?”. Pentru a asigura transparența audierilor, ședința din 21 a fost transmisă în direct, iar înregistrarea poate fi urmărită aici: www.privesc.eu/Arhiva/66726/Audiere-Publica--Formarea-initiala-a-profesorilor. În plus, evenimentul a fost înscris în calendarul de activități organizate sub egida Dezbaterii Naționale pentru Educație și Cercetare – România Educată. La finalul ședinței, membrii Comisiei de experți și-au exprimat propriile reflecții asupra evenimentului.

  • “Am văzut o varietate de opinii expuse, multă consistență, multă pasiune în pozițiile exprimate. Titlul audierii publice, lansat ca o balanță, în care să cântărim două poziții adverse, a fost, de fapt, invitația să gândim împreună soluții mai bune pentru o calitate reală, adusă în contemporaneitate Avem, în sistemul nostru de învățământ, o tradiție a unei practici profunde, serioase, avem și o tradiție a interdisciplinarității și a specializărilor multiple. Ne putem raporta la tradițiile sistemului românesc de învățământ, pentru a construi acum ceva adaptat necesităților de astăzi”, a afirmat prof. dr. Florence Mihaela Singer, Universitatea Petrol-Gaze, Ploiești.
  • Studiile arată că, pentru un învățământ de calitate, trebuie să avem profesori de calitate. Conform unui raport care a inclus 5000 de școli din România, „capacitatea cadrului didactic de a obține rezultate ale învățării și capacitatea cadrului didactic de a sigura starea de bine a copilului au scorurile cele mai mici”. „Trebuie să pornim de la nevoile existente ale sistemului, nevoile de educație exprimate de societate și m-aș referi aici la opinia publică, la angajatori, la toți cei care beneficiază de pe urma educației. De fapt, noi toți, pe baza acestora, să facem un profil competențial al profesorului: ce trebuie să știe, să poată, să vrea profesorul pentru a fi un profesor profesionist!”, a adăugat dr. Șerban Iosifescu, președintele A.R.A.C.I.P.
  • „Plec cu mai multe întrebări decât cu răspunsuri, ceea ce înseamnă că a fost o întâlnire foarte productivă”, a spus prof. univ. dr. Lazăr Vlăsceanu, Universitatea București. Domnia sa a atras atenția asupra faptului că multe țări europene reflectează foarte atent asupra modului în care trebuie să inoveze, să reorganizeze sistemul de formare al personalului didactic pentru că trăim într-o altă lume. “Cineva vorbea mai devreme de epoca lui Spiru Haret, dezvoltată când aveam în România 80% analfabetism și trebuia să dezvoltăm un învățământ primar în mediul rural. Acum computerele au venit peste noi, educația timpurie a copiilor se face cu tableta. Este o altă lume!”, a spus prof. univ. dr. Lazăr Vlăsceanu, Universitatea București. Trăim într-o perioadă în care trebuie să experimentăm, să probăm care dintre soluțiile deja consacrate merită păstrate, care trebuie să fie schimbate în mod fundamental sau înlăturate și care sunt elementele noi de introdus.

Fondată în iunie 2015, Coaliția pentru Educație își propune să coaguleze energii și resurse pentru a susține dezvoltarea școlii în care fiecare vrea și poate să își împlinească potențialul. Audierea publică face parte din proiectul de formare și dezvoltare a Coaliției pentru Educație, finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România. Proiectul este susținut de către Asociaţia C4C – Communication for Community, Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică și Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării în Educație (IDEE).  Audierea publică a fost organizată în parteneriat cu Biblioteca Națională a României, Radio România Actualități și www.privesc.eu.

Audiere_Publica_Coalitia_pentru_Educatie_21.04

Persoana de contact pentru informații suplimentare este Simona David-Crisbășanu,                       director de Comunicare (simona@coalitiaedu.eu, 0754 222 007).

 

No Comments Yet.

Leave a comment